نیرو تهویه

کانورتر یکی از جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه ساخت سیستم های تهویه مطبوع می باشد. این نسل با تغییر مکانیزم تراکم کمپرسور کولرگازی باعث کاهش مصرف برق شده است . اسپلیت ها با تکنولوژی کانورتر نسبت به اینورتر دارای محاسنی می باشند و همین امر سبب شده است تا استقبال فراوانی از این نوع تکنولوژی شود. نسل کانورتر با استفاده از خازن راه انداز و مکانیزم تراکم جدید سبب کاهش هزینه در خرید اولیه کولرگازی می شود و در هنگام کار عادی دستگاه میزان مصرف برق را به طور قابل قبولی کاهش داده است .

*تفاوت نسل اینورتر و کانورتر در کولرهای گازی در چیست؟

تکنولوژی اینورتر با استفاده از قطعات الکترونیکی و سیستم بی ال دی سی توانسته مصرف برق را کاهش دهد. در کولرهای اینورتر با ایجاد سه فاز و تبدیل برق ای سی به دی سی و تبدیل این برق مستقیم به برق با فرکانسهای مختلف میزان سرعت کمپرسور کم و زیاد شده و در نتیجه میزان مصرف برق کاهش می یابد . میزان سرعت کمپرسور و فشار گاز دستگاه بسته به میزان دمای تنظیمی و دمای محیط تغییر می کند و در صورتی که میزان دمای انتخابی و دمای محیط دارای اختلاف زیاد باشد کمپرسور با دور بیشتری به چرخش می آید. در این مدل از دستگاه ها دارای سنسورهای مختلفی نظیر سنسور دمای بیرون ، سنسور دمای خروجی کمپرسور ، سنسور دمای محیط و … می باشد. این سنسورها وظیفه کنترل دقیق کولرگازی را بر عهده دارند و با ارسال پیام به مغز اصلی دستگاه کلیه پارامترها را کنترل می نمایند. در نسل کانورتر اما برد اینورتر حذف گردیده است و در ضمن تعداد سنسورهای دستگاه کاهش یافته است . میزان قیمت دستگاه در این نسل کاهش داشته است و قدرت سرمایش و گرمایش نیز بهتر شده است .

*میزان مصرف برق کولرگازی کانورتر ایوولی :

میزان مصرف برق در کولرهای گازی یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب این وسایل است. از آنجایی که اسپلیت ها دستگاه هایی با ماهیت مصرف انرژی بالا هستند انتخاب کولرگازی کانورتر می تواند یکی از راه های کاهش مصرف برق در استفاده از کولرهای گازی باشد. میزان مصرف برق نسل کانورتر تقریبا معادل کولرهای با تکنولوژی اینورتر است . البته لازم به ذکر است طریقه مصرف این دستگاه نیز دارای اهمیت است . به گونه ای که اگر از این نسل در ظرفیت استاندارد با دمای مناسب بهره برداری نشود تبدیل به کولرگازی پرمصرف شده و عمر آن نیز کاهش می یابد.

*محاسن کولرهای گازی با تکنولوژی کانورتر :

برند ایوولی یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ساخت و تولید کولرها با تکنولوژی کانورتر است . البته وجود محاسن بسیار سبب شده است که اکثر شرکت های تولید کننده سیستم تهویه مطبوع به تولید این مدل از دستگاه ها روی آورند . مهم ترین محاسن این کولرها عبارت اند از :

1-تعمییر و نگهداری آسان : به دلیل نبود قطعات پیشرفته الکترونیکی دستگاه در صورت بروض عیب و ایراد به راحتی توسط تکنسین تعمییر شده و از ایجاد هزینه هنگفت جلوگیری به عمل می آید.

2-میزان مصرف برق پایین : کولرهای با نسل کانورتر دارای مصرف برق پایینی بوده و به مصرف کننده این اجازه را می دهد با خیال راحت از کولرگازی خود استفاده کند و نگران مصرف برق نباشد.

3-وجود قطعات یدکی فراوان: یکی از معظلات کولرهای اینورتر نبود قطعات و لوازم یدکی می باشد. در صورتی که دستگاه شما به مشکل برخورد مصرف کننده علاوه بر تحمل هزینه هنگفت باید نبود قطعات و پیدا نشدن آن ها را نیز تحمل کند.

4-هزینه خرید اولیه پایین : کولرهای نسل اینورتر به دلیل داشتن تکنولوژی و لوازم الکترونیکی فراوان دارای قیمت بالایی بوده و در نتیجه نسبت به نسل کانورتر گران تر هستند.

5- سرمایش و گرمایش بهتر : در نسل کانورتر به دلیل استفاده از رادیات های دو تایی و قدرت کمپرسور بالاتر نسبت به نسل اینورتر میزان سرمایش و گرمایش به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است .

6-عدم حساسیت به رطوبت و خاک و آلودگی : یکی از مهم ترین معایب کولرهای گازی اینورتر حساسیت برد این دستگاه ها به رطوبت و خاک و آلودگی بود که سبب می شد برد دستگاه به ایراد بربخورد. در نسل کانورتر این حساسیت به خاک و رطوبت به کلی حذف شده و دستگاه در برابر این عوامل ایمن گردیده است .

7-قابلیت کارکردن در دماهای بالا یا پایین : یکی دیگر از محاسن کولرهای نسل کانورتر توانایی کارکردن در دماهای بسیار پایین و بسیار بالا است . به گونه ای که کولرهای گازی نسل کانورتر ایوولی قابلیت کارکردن در دمای 10- تا 65 درجه سانتیگراد را دارند و می تواند در کلیه کلاس های آب و هوایی فعالیت کند.

8- وجود تکنسین و تعمیر کار فراوان: از محاسن کولرهای نسل کانورتر این موضوع است که به دلیل نداشتن پیچدگی در قسمت کنترل این دستگاه ها ، اکثر تکنسین ها به راحتی می توانند این مدل از کولرهای گازی را تعمییر کنند.

*طریقه مصرف کولرگازی با تکنولوژی کانورتر:

این تکنولوژی همانند سایر ابزار وسایلی که به تازگی به بازار عرضه می شوند دارای شیوه استفاده هستند. لذا برای بهره مندی درست از این دستگاه ها باید طریقه مصرف از این مدل از کولرهای گازی را آموزش دهید. برای بهره مندی از محاسن این کولرها رعایت موارد زیر الزامی است :

1-استفاده از کولرگازی در دمای 24تا26 درجه سانتیگراد : جهت کاهش مصرف برق بهتر است از این اسپلیت ها در دمای 24 تا 26 درجه سانتیگراد استفاده کنیم . این دما ، دمای آسایش نام دارد.

2-جلوگیری از قطع و وصل کردن مداوم کولرگازی: در صورتی که دستگاه را برای ظرفیت مناسبی انتخاب کرده باشد نیاز به قطع و وصل کردن یا خاموش روشن کردن ندارد. شما با تنظیم دما در محدوده های استاندارد و بستن کلیه منافذ ورودی و خروجی هوا می توانید بهترین راندمان را از این دستگاه بگیرید.

3- بستن قسمت های بلا استفاده در محیط: از آنجایی که این دستگاه ها به صورت هوشمند کلیه قسمت ها را پوشش می دهد . لذا بستن محیط های بلا استفاده می تواند کمک چشمگیری در کاهش مصرف برق نماید.

4- نصب و راه اندازی استاندارد: یکی از مهم ترین راه ها جهت کاهش مصرف برق در کولرهای گازی نصب و راه اندازی استاندارد این وسیله است . سعی شود در هنگام نصب کولرگازی از افراد ماهر و دارای تجربه استفاده شود.

شما عزیزان جهت خرید نسل کانورتر از کولرهای گازی می توانید با بازدید از سایت رسمی شرکت ایوولی و یا تماس با تلفن 02133554004 خرید خود را انجام دهید. همچنین در صورت تمایل می توانید به صورت حضوری از فروشگاه مرکزی ایوولی بازدید به عمل آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *